Tuesday, August 19, 2008

Sedih...


Walaupun dalam suasana yang boleh dikatakan ok, kadang-kadang ada masanya ataupun saat, rasakan seperti berjam dimana anda terasa 'sedih'. Padahal pada ketika itu anda tidaklah ada bergaduh dengan sesiapa mahupun mengalami keadaan 'stress' atau tension disebabkan kerjaya. Pernah? Hari ni, saya terasa terdapat sesuatu kesedihan yang saya belum pasti dapat saya selami, mengapa, apa... kekeliruan? Tidak juga. Tenang? Ya, memang pada saat ini, hati saya terasa tenang tetapi ada sesuatu yang tidak menyenangkan. Kesedihan kah itu? Macam juga, tetapi tidak teramat sangat hingga terlalu mengganggu perasaan namun sempat membuat ku berfikir..Hmm,..sudah lah. Kadang-kadang jika kita terlalu melayan perasaan, begitulah lah jadinya. Saya bukanlah seseorang yang negatif, sebab saya senantiasa merasakan walau apa pun yang negatif atau yang kurang baik telah berlaku, semestinya ada suatu kebaikan atau unsur positif disebaliknya.

Mungkin disebabkan saya jauh dari lubuk kasih? Tidak pernah saya nafikan walaupun seketika. Mungkinkah saya terlalu lama berapa di tempat yang jauh dari keluarga, yang tersayang, rumah dan kawan-kawan? Boleh dipertikaikan, namun apakan daya jika komitmen kepada kerja telah membawaku jauh dari tempat yang membawa keriangan, ketenteraman dan yang lebih penting, tempat yang membuatku terasa diperlukan. Cukuplah layanan hatiku pada hari ini... cukuplah untuk saat ini, tak ingin ku sesat dihati yang jadi penghalang kegembiraan.....

No comments:

Tennis Quote From My Favourite Player

" I think about that sometimes - learning to play in a parking lot, stringing nets between cars. I learned to play by hitting against a brick wall, not a ball machine or other players. And my Father was my coach - teaching me from a twenty year-old book. When I hear people say that you can't make it in tennis if you don't have a lot of money, I know they're wrong. We didn't have much money. But I loved the sport and that was enough." - Monica Seles -

In Bed With Rex

In Bed With Rex
Hmm..daddys bed is so much better than mine..!

Hey Rex

Hey Rex
Aww..he was 3 months then..

Rex & Bobbi

Rex & Bobbi
Playtime..I like this caviar taste tennis ball..yumm.. Not. Goku stop scratching Rex's butt!

My Idols

My Idols
Whitney, Luther, Kylie & Monica

Just junior

Just junior
Me, Myself & I

The Doggies

The Doggies
Rex, Bobbi & Sisqo